A ló évére készülődnek a kereskedők Kínában

A ló évére készülődnek a kereskedők Kínában

Pénteken kezdődik a ló éve Kínában, ahol az új év emblémája a használati tárgyaktól kezdve a luxustermékekig mindenhonnan visszaköszön.

A kígyó mintájú plüssök és egyéb árucikkek helyét már hónapokkal korábban lómintás megfelelőik váltották fel a polcokon a kelet-ázsiai országban. A kínai horoszkóp szerint egyébként is szerencsésnek tartott ló éve a helyi kereskedők számára biztosan jól kezdődik: a kereskedelmi minisztérium becslései szerint már a hivatalos munkaszünettel járó egyhetes ünneplést megelőzően rekord közelbe kúsztak a kiskereskedelmi eladások.

Az új évről megemlékezni kívánók számos lehetőség közül választhatnak: az olcsóbb ajándékok között a posta által kibocsátott emlékbélyegek, képeslapok és plüssállatok szerepelnek. Utóbbiból több százezer fajta rendelhető csak az interneten, a játék négylábú a legkülönfélébb méretben, mintában és színben kapható.

A kínai központi bank rendes éves gyakorlatához híven emlékéremmel készült az új évre. Ennek ezüst változata már 50 jüantól (1 900 forinttól) megvásárolható, az arany változat pár száz jüantól indul, de akár 100 000 jüanos (3,7 millió forintos) címletben is elérhető.

Igen népszerűek a lómintás ruhák és kiegészítők a fiatalok körében: a legdivatosabb megtalálására már az újév beköszöntét megelőzően szépségverseny indult az interneten. Az élelmiszercégek szintén igyekeznek hasznot húzni az ünneplésből: lómintás csokoládétól kezdve lófejes sütemények, kalács, de lovas üvegbe töltött likőr is kapható.

Igazi különlegességekkel készültek a vagyonosabb kínai fogyasztók számára a kínai és nemzetközi luxuscégek is. A nagyobb összegeket invesztálni hajlandók lovas jáde szobrokkal, méregdrága órákkal, táskákkal lephetik meg magukat és szeretteiket. A legbabonásabbakat célozzák meg a lovas motívumot felelevenítő autógyártók: így – a Ferrari mellett – a BMW vagy a Rolls-Royce.