Fotókiállítás a Bálna kertjében

Fotókiállítás a Bálna kertjében

Soós Bertalan lánchídi képe lett a Budapest a szemünk előtt városkommunikációs fotókampány közönségszavazásának győztese. A kampány óriásplakátjaiból szerdán kültéri kiállítás nyílt a Bálna Budapest kertjében.

A projekt szakmai zsűrije a közösségi médiában népszerűvé vált három fotóst – Bódis Krisztiánt, Hlinka Zsoltot és Soós Bertalant – kért fel arra, hogy friss szemmel mutassák meg a főváros tereit. A tőlük kiválasztott 15 kép az online szavazás mellett az ország 400 pontján jelent meg óriásplakátokon, szeptember 15-ig pedig a Bálna Budapest előtt is megtekinthető – mondta el a kültéri kiállítás szerdai megnyitóján a városkommunikációs kampányt szervező Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője.

Bán Teodóra hozzátette: a kezdeményezés Facebook-kampányában hétezren választottak kedvenc képet; a közönségszavazás nyertese Soós Bertalan Lánchídon készült fotója lett, amelyen a fotós egy fiatal család szemszögéből láttatja a hídon felvonuló biciklistákat.

Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes kiemelte: a kiállítás képei egészen új szemszögből mutatják be Budapestet és egy megújult, dinamikus főváros tűnik fel rajtuk. A mostani városvezetésnek éppen az acélja, hogy Budapest húsz év stagnálás után ismét lendületet vegyen; “azon dolgozunk, hogy a várost mind jobban megszeressék saját lakói és a turisták, látogatók egyaránt” – fejtette ki Bagdy Gábor, hozzátéve: céljuk a mesterségesen generált Budapest-vidék ellentét feloldása is.

Seres Szilvia fotóesztéta, a szakmai zsűri tagja emlékeztetett arra, hogy mai világban a képek lassan a szöveges közlés szerepét is háttérbe szorítják, így nagyon fontos a város képi reprezentációja. “A kampány fotói jól mutatják, mennyire sokszínű város Budapest” – méltatta a kiállítás anyagát.

Bán Teodóra közölte: a kezdeményezés folytatásaként a BTFK Budapest lelkét bemutató fotópályázatot ír ki Lélekző Budapest címmel, amelynek célja egy megújult budapesti tematikájú sajtóképadatbázis létrehozása, amely a megszokott turisztikai fotók helyett egy frissebb, városi szemléletet közvetít egyedi, izgalmas, de mindenki számára ismerős, szerethető életképeken keresztül.