A Budapesti Közlekedési Központ szerdai közleménye szerint Tarlós István főpolgármester kérésére felülvizsgálták a jelenlegi rendszert. A döntés során figyelembe vették az ombudsman ajánlását is. Hangsúlyozták, hogy a BKK célkitűzése az esélyegyenlőség megteremtése, ennek érdekében dolgoznak az akadálymentes járművek körének bővítésén, a buszok cseréjén. Ennek részeként döntöttek az öreg, magaspadlós Ikarus-buszok felújítása helyett akadálymentes használt járművek beszerzése mellett.
A budapesti közösségi közlekedés jelenleg részlegesen akadálymentes. A villamosok közül a nagykörútiak akadálymentesek, a buszok és trolik részlegesen, míg a metró- és HÉV-vonalak nem biztosítják az akadálymentes közlekedést. A teljes esélyegyenlőséget biztosító hálózat létrehozása infrastrukturális és járműbeszerzési oldalról is jelentős forrást igényel, így ennek megvalósítására még hosszú évekbe telik. Tavaly áprilisában a BKV menedzsmentje öt, mozgáskorlátozottak számára használható midibuszt vásárolt 55 millió forintból az addig meglévő három mellé.