Magyar szakemberek újítják fel az InterCity kocsikat

Magyar szakemberek újítják fel az InterCity kocsikat

Magyar MÁV munkatárs

A Dunakeszi Bombardier MÁV Transportation Kft. közölte, hogy a  MÁV a dunakeszi járműjavítóval 2006-ban kötött szerződést tíz+ötven harmadik generációs InterCity felújítására, eddig tíz ilyen InterCity vasúti kocsit újítottak fel teljesen, és a jelenleg is érvényben lévő szerződés alapján a MÁV igényt tarthat a további ötven InterCity felújítására is.

Fellegi Tamás, nemzeti fejlesztési miniszter

Fellegi Tamás, nemzeti fejlesztési miniszter

A járműjavító tájékoztatása szerint a MÁV-START Zrt. a Dunakeszin felújított első harmadik generációs InterCity kocsikat 2008 végén állította a menetrend szerinti forgalomba, az első csomagban átadott tíz jármű megkapta a típusengedélyt, ez jelenti a legolcsóbb megoldást  a járműbeszerzésben.

A Bombardier és MÁV Zrt. tulajdonában lévő kft. közleménye szerint a harmadik generációs InterCity kocsik felújításának fejlesztési költségei megközelítették az egymilliárd forintot. Ez a jelentős összeg a további gyártás meghiúsulása esetén veszendőbe menne, és veszélyeztetné a hatszáz dolgozó megtartását, és a már legyártott tíz kocsi karbantartása aránytalanul drágává válna a MÁV számára a jövőben. A dunakeszi társaság számításai szerint típustól függően jelenleg 1,5-2 millió euróba kerül egy-egy új, korszerű InterCity kocsi beszerzése.

A Bombardier-MÁV Kft. üzeme, Dunakeszi

A Bombardier-MÁV Kft. üzeme, Dunakeszi

A harmadik generációs InterCity kocsik felújítási költsége nyolcszázezer euró körül van, és a felújított vasúti járművek huszonöt-harminc évig forgalomban lehetnek. A MÁV leányvállalataként működő Dunakeszi Bombardier MÁV Transportation Kft. 64,9 százaléka a vasúti járműgyártásban ismert kanadai székhelyű Bombardier tulajdonában van, a MÁV részesedése 25,1 százalék, a dolgozók pedig tíz százalékot birtokolnak.