Felújítják a villamosvonalakat

Felújítják a villamosvonalakat

Combino villamos

AzBKK-közleménye szerint, amellett, hogy megnövelték a csak felújításra költhető támogatás összegét, a prioritásokat is megváltoztatták, jelentősen több pénz jut a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésére, így pályafelújításra, járműbeszerzésre és felújításra is. A felújítások a 2-es, a 18-as, a 19-es, a 28-as, a 37-es, a 41-es, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonalat érintik.

49-es villamos

A 2-es villamos vonalán a Boráros téri ívek, a 18-as, 19-es és 41-es villamos közös szakaszán a Szent Gellért rakparti vágányok, valamint a Farkasrétre közlekedő 59-es villamos rossz állapotú, Kiss János altábornagy utca, Márton Áron tér közötti szakaszának felújítása történik meg. A felújítási program érinti a 18-as villamos krisztinavárosi, Alagút utca – Orvos lépcső, a 28-as és 37-es villamos kőbányai Éles sarok, Jászberényi út szakaszát, az 50-es villamos teljes vonalán a rossz állapotú útjárókat, az 52-es villamos egyes pesterzsébeti szakaszait, valamint a 62-és és 69-es villamos Kolozsvár utcai szakaszát.

A BKK hangsúlyozta, hogy a felújítással a sebességkorlátozások jelentős része megszűnhet, így gyorsabban juthatnak el az utasok céljukhoz. A BKK már kiírta a közbeszerzést a felújításokra, azok lezárultával indulhat a kivitelezés, jelenleg döntően az előkészítő munkák zajlanak. Az idén ugyanebből a támogatásból vásárolnak tizenöt használt MAN trolibuszt, amelyek a legrosszabb állapotú, átlagosan harmincéves orosz ZIU-9-esek helyett közlekednek majd, de jut pénz a használt autóbuszok rövidesen lezáruló beszerzésének finanszírozására, az utas tájékoztatási rendszer fejlesztésére is.