Fővárosunk kerékpáros várossá válik

Fővárosunk kerékpáros várossá válik

Városban bicikliző emberek

A városlakók meggyőzésére koncentráló Critical Mass mozgalom érveinek súlyát a városi benzinkutak tábláin épp az Autómentes Nap idején felbukkanó 400 forint feletti üzemanyagár is erősíti. A fontos lélektani határ átlépése tovább gyorsíthatja a közlekedési módok közti átrendeződést. Az ősszel átadásra kerülő kerékpárutak és sávok több külvárosi kerületet is bevonnak a hálózatba, ami szintén növeli a biciklivel ingázók számát.  

Kerékpárosok tömege a fővárosban

A gyors változás új problémákat szül. Eddig a kerékpáros úthálózat hiánya volt égető, de már az elavult hálózat tervezési hibái, műszaki állapota is komoly gondokat okoz. A napi tizenöt-húszezer kerékpárost elvezető rakparti gyalog-kerékpárút már most túlterhelt. Még csak percekre, de megjelentek a csúcsidős biciklis dugók, melynek kialakulásához elég egy-egy hirdetőoszlop, trafószekrény, turistacsoport, vagy szűk átvezetés miatti helyhiány.

Ez az út a jövő tavaszra várható forgalomnagyságot már nem tudja biztonságosan kiszolgálni. Eközben a hungarikumnak tekinthető, elkátyúsodó macskaköves kerékpárutak átépítése is sürgőssé vált, mivel annyira szétestek, hogy több helyen már használhatatlanok. Nagy előrelépés az Andrássy úti nyomvonal újratervezése, de több járdán kijelölt kerékpárutat is érdemes lenne kerékpársávval kiváltani.

A kerékpáros szervezetek és a főváros között egyre jobb az együttműködés, de ahhoz, hogy Budapest ne az infrastruktúra hiányosságai miatt szalassza el a kerékpáros várossá válás lehetőségét, jövőre tovább kell gyorsítani a hatásukhoz mérten nem is túl költséges fejlesztéseket.

Kapcsolódó cikkek