Továbbra sincs nagyobb fennakadás a hó miatt

Továbbra sincs nagyobb fennakadás a hó miatt

JégvirágMár csak az ország keleti részein okoz fennakadást a hideg és a hó, a regionális és a távolsági vonatok átlagosan 30 perccel hosszabb menetidővel közlekednek. Egyelőre a jégtörő hajók is pihennek, igaz készenlétben.

Budapesten minden fővárosi pályaudvar indít és fogad vonatokat, nagyobb fennakadást nem okoz a havazás, de – jellemzően – a távolsági vonatok átlagosan 20-30 perccel hosszabb menetidővel közlekednek. A közlemény szerint a vasárnapra jelzett további rendkívüli hideg, havazás és várható hófúvások miatt a MÁV Zrt. rendkívüli készültséget tart fenn a teljes hálózatán. A vasúttársaság dolgozói folyamatosan tisztítják a váltókat, az elektromos váltófűtő berendezések is üzemelnek annak érdekében, hogy a rendkívüli időjárás alatt is kiszámítható legyen a vasúti közlekedés. A Mávinform arra hívja fel az utazni szándékozók figyelmét, hogy indulás előtt tájékozódjanak a közlekedő vonatokról és az esetleges késésekről.

havas vonat

Közben már készenlétben állnak a jégtörő hajók. A Tisza és a Duna jeges árvíz elleni védelmét összesen tizenhárom jégtörőhajó biztosítja a kiszolgáló hajókkal együtt. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgatója Molnár Béla arról beszélt, hogy a vízügyi szervezet a korábbi évekhez hasonlóan az idén is felkészült a jeges árhullámok elleni védekezésre. A Tiszán január 31-én, a Dunán pedig február 3-án rendelt el elsőfokú jégvédekezési készültséget az Országos Műszaki Irányító Törzs (OMIT).
    
A Tisza és a Duna jeges árvíz elleni védelmét összesen tizenhárom jégtörőhajó biztosítja a kiszolgáló hajókkal együtt. A Tiszán Tokajban négy, Tiszalökön és Kiskörén két-két jégtörőhajó, illetve a Dunán Baján három, Gönyűben pedig két jégtörőhajó áll készenlétben. A hajók mindaddig a kijelölt helyeken állomásoznak, amíg a jeges árvíz veszélye fennáll. “Jelenleg egyetlen folyón sem alakult ki olyan helyzet, amely a jégrombolást indokolttá tenné, azonban az elkövetkező napokban a tartós hideg miatt minden folyó esetében a jégjelenségek erősödésére, az állójeges szakaszok és a jégvastagság folyamatos növekedésére kell számítani”
    
A vízügyi szakemberek folyamatos jégfigyelő szolgálatot látnak el és gondoskodnak a jégtörőhajók, úszójárművek jégtelenítéséről. A motorok járatásával és a kormányművek átmozgatásával 24 órán keresztül melegen tartják a jégtörő hajókat, ellátják a jégkormányzási feladatokat a kikötők területén – részletezte a főigazgató. A Kiskörei, illetve a Tiszalöki Vízlépcsőnél, valamint a siófoki nagyműtárgyaknál folyamatosan üzemelnek a jégtelenítő és vízforgató berendezések a létesítmények üzemképességének megőrzése érdekében.