„Nem kell vizsgálat”

„Nem kell vizsgálat”

Völner PálVölner PálNincs szükség parlamenti vizsgálatra az internetre feltett szakszervezeti videó miatt a fejlesztési minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára szerint.

Völner Pál, az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában feltett kérdésre, hogy támogatják-e az LMP és az MSZP javaslatát a parlamenti testület felállítására, azt mondta, ha mindenre, aminek annyi valóságalapja van, mint a szakszervezetek által nyilvánosságra hozott videónak, bizottságot hoznának létre, akkor azok felemésztenék a parlamenti munkát.  A két párt hetente áll elő különböző bizottságok létrehozására vonatkozó javaslatokkal. A palamentnek 19 állandó bizottsága van, ha ezek nem tudják ellátni ezeket a feladatokat, akkor az Országgyűlés nem működőképes. Hinni kellene abban, hogy a parlament szervezete el tudja látni azokat a célokat, amelyekért létrehozták – tette hozzá.

Az egyik nagy hírportál “A mocskos, büdös IMF-re kennék a vasútbezárást” címmel közölt cikket szombaton egy videofelvételről, amely egy szakszervezeti-vasúti egyeztetésről készült. A videón a fejlesztési tárca képviselője azt állítja: vasúti vonalakat zárnak be a jövőben, csak megvárják, hogy ezt rá lehessen fogni a Nemzetközi Valutalapra. Az államtitkár a rádióban azt mondta, pénteken a MÁV-START-nál volt egyeztetés a munkáltató és a szakszervezetek között, amelyen megfigyelőként vett részt a minisztérium háttérintézete, a Közlekedéstudományi Intézet menetrendi kérdésekben szakértő munkatársa. Völner Pál leszögezte, hogy sem most, sem a közeljövőben nem tervezik vasúti vonalak megszüntetését.

Az államtitkár kifejtette, hogy vegyesek a tapasztalatok a bezárt vasútvonalak újraindításával összefüggésben, ugyanis nem mindenütt jött vissza a prognosztizált utaslétszám. A legutóbbi járatszűkítések ezért ezeket a vonalakat is érintették. A személyszállítási törvényben az szerepel, hogy ahol jobb a minőség és jobbak a feltételek, ott előnyben részesítik a kötöttpályás közlekedést. Bizonyos fővonalak mellett létjogosultsága van a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítésének a buszos ráhordás mellett, de vannak olyan mellékvonalak, ahol ez a rendszer nem életképes – jegyezte meg Völner Pál.

Az egyeztetésről készült videóban a minisztérium képviselője arról is beszél, hogy olyan vonalakat újítanak fel, amelyeknél nincs szükség a munkára. Völner Pár kifogásolta, hogy a szakértő ezt a véleményét nem jelezte a tárcának. Hozzátette, a vonalfelújítások ügyében nincs korrupció. Elmondta, a vasutat több lépcsőben alakítják át. Ennek részeként külön pályafenntartási, illetve személyszállítási szerződést kötöttek a MÁV-val. Két fő cégcsoportot kell létrehozni: a pályafenntartó, illetve a személyszállító társaságot. Ezt a két dolgot hajlandó az állam finanszírozni, a többi tevékenységet “ki kell vinni a piacra” – mondta az államtitkár. Hozzátette, a MÁV új vezetése már több területen elkezdte a munkát, például az InterCity vonatokon wifi-elérhetőséget biztosító, konformot növelő beruházást hajtanak végre a fővonalakon.

Völner Pál szerint sokan ellenérdekeltek az átalakításban. Megjegyezte, ha kisebb a “vízfej” a cégnél, akkor az azt is jelentheti, hogy szakszervezeteknél is kisebb szervezeti egységre lesz szükség. A videofelvétellel kapcsolatban azt mondta, a szakszervezetnek meg kellett volna keresnie a tárcát az “igazolatlan állítások” ügyében; nem kellett volna a felvételt feltennie az internetre.

Kapcsolódó cikkek