A szoftvert a Kész Csoport, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem fejlesztette ki.
A tájékoztatón Stephan Schattney, a Budapest Airport műszaki központjának igazgatója kifejtette: a kétéves működés minden műszaki és minőségi elvárást igazolt. A 24 ezer négyzetméteres épületen 65 méteres fesztávot kellett áthidalni acélszerkezettel.
A projekt 100 millió euróba került, ez akkori árfolyamon 27, a main pedig 30 milliárd forint – ismertette Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.
A kivitelezési szerződést kétszer is módosítani kellett, mivel a globális válság és a Malév csődje miatt el kellett hagyni például a ki- és beszálláshoz használt “csőröket” tartalmazó mólókat – válaszolta Stephan Schattney az MTI kérdésére.
A KÉSZ csoport – magyar és külföldi – cégeit a Kész Holding Zrt. fogja össze, az árbevétele eléri az évi 70 milliárd forintot. A csoport építette a kecskeméti Mercedes gyár épületeit, és újítja fel a parlament előtti Kossuth teret is.