A veszprémi vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón Navracsics Tibor azt mondta: 2012-ben 12 hónap alatt 96 000 ember utazott a Veszprém-Budapest vonalon, 2013-ban 10 hónap alatt pedig 98 000-en, ami azt jelenti, hogy jelentős az érdeklődés a vasúti közlekedés iránt Veszprém és Budapest között.
Éppen ezért vállalták Porga Gyulával közösen a 2010-es hivatalba lépésükkor, hogy javítják Veszprém közlekedési helyzetét, s nem csak a közútit – elsősorban a 8-as számú főút fejlesztésével -, hanem a vasútit is – fűzte hozzá Navracsics Tibor.
A közigazgatási és igazságügyi miniszter úgy vélte, ha az utazás feltételei javulnak, ez az érdeklődés tovább nő.
Porga Gyula bejelentette: december 15-től reggel és délután, a csúcsidőszakban félóránként indul járat Veszprémből Budapestre, s visszaállítják az IC-ket is, amelyek körülbelül két éve nem járnak ezen a vonalon.
Csökken a menetidő is: a korábbi egy óra 30-40 perc helyett egy óra 20 perc alatt a fővárosba érnek a vonatok – tette hozzá a polgármester.
Tájékoztatása szerint a város az idén tavasszal a KEOP-tól 500 millió forintot nyert közlekedési csomópont tervezésére; a tanulmányterv – amelyben a busz és a vasút pályaudvart egy helyen tervezik elhelyezni – jövő tavaszra készül el.
A polgármester beszélt arról is, hogy a város energiastratégiájában vállalta, csökkenti a széndioxid-kibocsátást: a vasút fejlesztése ebbe a koncepcióba illeszkedik, hiszen egy gyors, kényelmes vasút valódi alternatíva az autós közlekedéssel szemben.