Szebb, gyorsabb, jobb, avagy újra jár az 1-es Óbudán

Szebb, gyorsabb, jobb, avagy újra jár az 1-es Óbudán

Átadta az 1-es villamosvonal felújított óbudai szakaszát Tarlós István főpolgármester csütörtökön.

A III. kerületi megújult Flórián téri megállóban tartott átadáson Tarlós István azt mondta: ütemterv szerint halad a fővárosi önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása, az 1-es villamos pályarekonstrukciós és vonalhosszabbítási munkálata. A felújított Bécsi úti és Vágány utcai szakaszon május 5-től járnak a villamosok, az óbudai szakasz teljes műszaki átadás-átvétele június végéig tartott – közölte. Tarlós István hozzátette: az ideiglenes forgalombahelyezés időszaka alatt befejezték a liftek és mozgólépcsők beüzemelését, kihelyeztek utastájékoztatókat, valamint befejeződött a környezetrendezés. Az Árpád híd a közúti forgalom számára újra korlátozás nélkül, 70 km/h sebességgel járható – mondta.

A főpolgármester ismertette, hogy a közlekedésfejlesztési beruházás része az 1-es és 3-as villamosvonalak, a budapesti körgyűrűs kötöttpályás hálózat fejlesztése nevű projektnek, amely 94 százalékos európai uniós támogatás felhasználásával körülbelül 44,4 milliárd forintba kerül. 
Tarlós István elmondta, hogy az villamosvonal északi – a Bécsi úti végállomás és Puskás Ferenc Stadion közötti – több mint nyolc kilométeres szakaszán teljeskörű rekonstrukciót hajtottak végre, több mint 15 kilométer villamospálya épült, átépítettek 15 megállóhelyet, valamint elkészült a felsővezeték-rendszer, a kábelhálózat teljes felújítása.

Az 1-es villamos egyik legforgalmasabb – óbudai – szakaszán 2013 szeptember 28-án kezdődött meg a vágányzár, a munkálatok során a villamospályát jobban elválasztották az útpályától ezzel növelve mind a villamosok mind az autósok közlekedési biztonságát. 
Megjegyezte, hogy az érintett szakasz egy részén füves pályát alakítottak ki. A megújult vonalszakaszon megszűntek a korábbi sebességkorlátozások, jóval rövidebb menetidővel lehet számolni. A kivitelezés során előforduló hibákról szólva elmondta, a májusi utasforgalmi próbaüzem első két napján három esetben történt áramszedővel kapcsolatos műszaki hiba, ami a forgalmat 15-20 percre zavarta meg a Szentlélek tér és a Róbert Károly körút közötti szakaszon.
    
Az egyes megállóknál észlelt beázások a vízelvezető rendszer tervezési hibáiból fakadtak, ezek kijavítását garanciálisan 5 napon belül, a sínnel kapcsolatos problémákat június közepéig megoldották. A felújítás során történt kisföldalatti födémsérülését négy nap alatt kijavították – mondta a főpolgármester. 
Közölte, folyamatban van a déli szakasz felújítása, valamit dél-budai meghosszabbítása. Több mint 6 kilométer villamospálya épül, 10 megállóhelyet átépítenek, 5 új hoznak létre, valamint kiépítik a kábelhálózatot. A villamosvonal meghosszabbítása kapcsán elmondta, hogy már megkezdődött a vágányépítés.   A teljes beruházás – a Rákóczi hídon való átvezetés is – 2015 első negyedévére elkészül – jelentette ki Tarlós István.