Itt az új magyar autóbusz

Itt az új magyar autóbusz

EN12Költségtakarékos elővárosi autóbuszt fejlesztett ki a Kravtex csoport. A Credo Econell 12 egy teljesen új konstrukció, kis súlya, hatékony és környezetbarát motorja révén kevesebb üzemanyagot fogyaszt, így évente akár egymillió forinttal csökkenthető a üzemeltetés költsége az  elöregedett járművekéhez képest.

Ezt Krankovics István ügyvezető igazgató mondta az új gyártmány hétfői bemutatóján Győrött. Szombath Imre főkonstruktőr pedig arról beszélt, hogy a teljes egészében magyar fejlesztésű járművet negyven fős mérnökcsapat tizenkét hónap alatt fejlesztette ki.

EN12 gombok

Az Econell tizenkét méter hosszú, kétharmadrészt alacsonypadlós, klimatizált. Belső tere tágas, s a főkonstruktőr szerint Európában egyedülálló módon  tették alkalmassá kilencven utas befogadására  egyebek között az üzemanyagtartály-rendszer áthelyezésével. A mozgássérültek rokkantkocsival is fel tudnak szállni a  járműre. A főegységek a motor kivételével Magyarországon készülnek, a futóműveket  például a győri Rába szállítja. Árarányosan mindössze  tizenöt százalék az import az új konstrukcióban.

az új busz

az új busz

A Kravtex cégcsoport jelenleg huszonnégy különböző  autóbusztípussal rendelkezik. Az idén mintegy nyolcvan járművet értékesít, de árbevétele várhatóan 8 százalékkal elmarad a tavalyi közel 7 milliárd forinttól – mondta Krankovics István az MTI érdeklődésére. A vállalkozás nyugat-európai gyártók számára vázelemeket, részegységeket értékesít és a cégcsoporthoz tartozó Kühne Zrt. mezőgazdasági gépgyártásból származó forgalommal járul hozzá  az árbevételhez.