Ezt Krankovics István ügyvezető igazgató mondta az új gyártmány hétfői bemutatóján Győrött. Szombath Imre főkonstruktőr pedig arról beszélt, hogy a teljes egészében magyar fejlesztésű járművet negyven fős mérnökcsapat tizenkét hónap alatt fejlesztette ki.
Az Econell tizenkét méter hosszú, kétharmadrészt alacsonypadlós, klimatizált. Belső tere tágas, s a főkonstruktőr szerint Európában egyedülálló módon tették alkalmassá kilencven utas befogadására egyebek között az üzemanyagtartály-rendszer áthelyezésével. A mozgássérültek rokkantkocsival is fel tudnak szállni a járműre. A főegységek a motor kivételével Magyarországon készülnek, a futóműveket például a győri Rába szállítja. Árarányosan mindössze tizenöt százalék az import az új konstrukcióban.
az új busz
A Kravtex cégcsoport jelenleg huszonnégy különböző autóbusztípussal rendelkezik. Az idén mintegy nyolcvan járművet értékesít, de árbevétele várhatóan 8 százalékkal elmarad a tavalyi közel 7 milliárd forinttól – mondta Krankovics István az MTI érdeklődésére. A vállalkozás nyugat-európai gyártók számára vázelemeket, részegységeket értékesít és a cégcsoporthoz tartozó Kühne Zrt. mezőgazdasági gépgyártásból származó forgalommal járul hozzá az árbevételhez.