A programnak olyan a stratégiája, hogy valószínűleg egy végigpókerezett emberöltő alatt sem lehetne legyőzni – tudósított a BBC hírportálja a Science tudományos lapban megjelent tanulmányról. Az algoritmust az interneten most ki lehet próbálni. Mióta a tudósok játékokat játszó mesterséges intelligenciákat fejlesztenek, több olyan eset is híressé vált, amikor a számítógép programja jobb stratégiát dolgozott ki, mint a legjobb emberi játékos. Az IBM Deep Blue nevű szuperszámítógépe 1997-ben például megverte Gary Kaszparov sakkvilágbajnokot. Ám ezeket a gépi győzelmeket úgynevezett “tökéletesen informált játékokban” aratták, azaz ott, ahol minden játékos tud mindent arról, ami a játszmában a döntéshozatal előtt történt.
A pókerben ez azonban nem így van, a játékosok nem tudhatják, partnereiknek milyen lapokat osztottak. Az új pókerprogram “megtanította magának”, hogyan legyen úrrá ezen az információhiányon. Sok milliárd játszmát játszott végig, és úgy fejlesztették, hogy rögződjön benne minden olyan döntés, amely nem az optimális eredményhez vezetett.