Az Audi kilencszáz millió eurós beruházást, míg az Opel négyszázötven milliós fejlesztést hajt végre a következő években. Matolcsy György hozzátette, az Audi jelenértéken számított 11,2 milliárd forintos támogatása munkahelyenként hat millió forint támogatást jelent. A támogatási érték a teljes beruházás 5,2 százaléka. A beruházás három év alatt, 2013 és 2015 között térül meg. Az Opel 5,5 milliárdos támogatása munkahelyenként 6,8 millió forintot tesz ki. A támogatás a teljes beruházási érték öt százaléka, és öt év alatt, 2013 és 2017 között térül meg – fejtette ki.
A miniszter hozzátette, a két óriás beruházás közvetlenül 2.634 munkahelyet hoz létre, közvetve a beszállításokkal együtt pedig tizenhétezer-ötszáz munkahely jön létre Magyarországon.
A minisztérium tavaly szeptemberben még arról tájékoztatott, hogy az Opel fejlesztése 7,5 milliárd forintos állami támogatással valósul meg. Arról, hogy miért csökkent az összeg Matolcsy György azt mondta: “jól tárgyaltunk”. A nemzetgazdasági miniszter kitért arra is, hogy e két beruházás a Mercedes kecskeméti beruházásával együtt “2 százalék GDP-többletet eredményez”; a termelés beindulásával a járműipar a teljes magyar export tizenhat-tizennyolc százalékát adja. A miniszter úgy fogalmazott, a kormány döntésével hosszú és sikeres tárgyalássorozat végére került pont. Kifejtette, a kabinet döntése azt jelenti, hogy a két beruházás támogatásával a magyar munkavállalókat támogatja.
A kormány továbbra is tartja azt az irányvonalat, hogy nagyságrendileg több beruházási támogatást kell adni a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak – tette hozzá azzal, hogy idén az összes kormányzati támogatási forrás hetvenöt százalékát kapták a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozások, huszonöt százalékát pedig a külföldi tulajdonosi részvétellel működő társaságok.
Matolcsy György felhívta a figyelmet, hogy mind a két beruházás esetében legalább tizenkét-tizenöt éves működésre számítanak. Kijelentette, a beruházások az állam és az ország szempontjából többszörösen megtérülnek.
A miniszter megállapította, Magyarország a térségi autóipari versenyben előrelép és a lengyelországi termelési szintet “hozza be” a két beruházással. Magyarország számára jelképes a járműipar, azon belül a motorgyártás, mert “a térség motorja, a közép-európai térség legjobb üzleti környezetét kínáló országa szeretnénk lenni.”