Közel kétezer új munkahelyet teremt az Audi

Közel kétezer új munkahelyet teremt az Audi

Május végére születhet döntés arról, melyik cég és hol építheti fel az Audi logisztikai parkját.

Az ajánlatok kiértékelése elkezdődött, folynak az egyeztetések az ajánlattevőkkel, Győr város képviselőivel, illetve a gönyűi kikötő vagyonkezelőjével. Május végére várható a döntés, mondták az Audinál.

Az MTI kérdésére azt nem közölték, hogy hány ajánlat érkezett, mindössze annyit mondtak: magyar és külföldi cégek is szerepelnek a listán. 

Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs és kormánykapcsolati igazgatójának korábbi közlése szerint március közepén küldték ki a pályázati csomagot több tucat, e területen már gyakorlattal rendelkező  bel- és külföldi társaságnak. Akkor jelezte, hogy a létesítmény helyével kapcsolatban “teljes a nyitottság” a cég részéről. 

Az Audi tavaly jelentette be, hogy közel 1 milliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, ezzel  
közvetlenül 1.800 új munkahelyet teremt, és 15 ezer család megélhetését biztosítja. Jövő év második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót fognak gyártani. 

Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke március elején a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de “Gönyű esélyei nagyon jók”. 

Emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi. 

“A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci  
környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt” – mondta február végén Becsey Zsolt, a miniszterelnök külgazdasági megbízottja, aki az Audival kapcsolatos tárgyalások koordinátori feladatait is ellátja.

Egy hónappal ezelőtt Borkai Zsolt győri polgármester (Fidesz-KDNP) az MTI-nek úgy nyilatkozott: a járműgyártó és az önkormányzat által három-négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park. Ezen megállapodás szerint kezdtek Győrben a terület fejlesztésébe, valamint az Audi-iskola megvalósításába, de a megállapodás következménye, hogy a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott bele több száz millió forint értékben. 

“Ebből a csomagból nagyon hiányozna a logisztikai park, ha nem itt valósulna meg” – tette hozzá, megjegyezve: nem látna viszont problémát abban, ha az Audi a saját területén valósítaná meg a létesítményt. Azonban ha nem Győrben épül meg a logisztikai park, “akkor az egész rendszer felborulhat, aminek szerintem senki nem örülne” – mondta. 

Csütörtökön nyilvánosságra került, egy szocialista országgyűlési képviselőnek adott írásos válaszában Németh Lászlónlé nemzeti fejlesztési miniszter azt közölte: a kormány igyekszik elkerülni, hogy Magyarországnak vissza kelljen fizetnie a gönyűi kikötő fejlesztésére elnyert EU-támogatást, ezért ajánlották a területet az Audi külső logisztikai parkjának lehetséges helyszínéül.