Szinte már kész is az új győri autógyár

Szinte már kész is az új győri autógyár

Thomas Faustmann

fotó: Krizsán Csaba/MTI

Az utolsó simításokat végzik az Audi Hungaria Motor Kft. új győri autógyárán - nyilatkozta az MTI-nek Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke.

“Az új gyár majdnem kész, nem titok, az első járművek már el is készültek benne, jelenleg a sorozatgyártás beindításához szükséges utolsó finomhangolásoknál tartunk”. Közölte továbbá, a cég létszáma jelenleg 8900 körüli a tavalyi 1450 fős növekedés nyomán.

Noha álláshirdetéseikre sokszoros a túljelentkezés, mégis vannak szakmák, amelyekben szakember-hiánnyal küzdenek. Ilyen terület a szerszámgyártás, ahol nem egyszerű szakembert találni, sem a fizikai területekre, sem a mérnöki feladatokra, így többek között a karosszériagyártáshoz és a szerszámok előállításához, vagy éppen a lemezmegmunkáláshoz kapcsolódóan. Szívesen növelnék továbbá a női munkavállalók arányát, de női pályázó kevés van a jelentkezők között, úgy a fizikai dolgozók körében, mint a mérnöki állásoknál, mondta Thomas Faustmann.

Az MTI kérdésére az ügyvezetés elnöke arról beszélt, a Volkswagen-konszern tavalyi magyarországi beszerzése elérte a másfél milliárd eurót, ami negyven százalékos növekedést jelent. Az Audi Hungarianak félszáz magyarországi beszállító szállít alkatrészeket a győri sorozatgyártáshoz, a termelésben 10-15, az új gyár építésénél 60-70 százalék a magyar beszállítói arány.

“A termelésben szeretnénk növelni ezt a mutatót, de ez is annak a kérdése, hogy képesek-e ezek a cégek olyan terméket előállítani, amely minőségében és technológiájában megfelel a konszern elvárásainak”.

Hozzátette, a tavalyi év a motorszám tekintetében rekordot hozott, a gyári folyamatok komplexitása erőteljesen növekedett.

A győri motorgyártásról Thomas Faustmann elmondta, jelenleg 360 féle motorvariánst állítanak elő, a négyhengeres, 1,2 literes Otto-motortól a tízhengeres 1,6 literestől a 12 hengeres, hatliteres dízelig. A változatok számának érdemi növekedése nem várható a következő fél évtizedben, a megújulás miatt azonban folyamatos lesz a belső átrendeződés.

A fejlesztési irányokról szólva arról beszélt, még nagyon hosszú időbe telik, amíg beindul az elektromos autók sorozatgyártása és ez az innováció a nagyközönség számára is elérhetővé válik. “Világossá vált, hogy a belsőégésű motor a következő 10-15 évben is világszerte a meghatározó meghajtási megoldás marad. A mi feladatunk ezt a terméket folyamatosan továbbfejleszteni, és nyitni az olyan új megoldások felé, mint a légnemű sűrített földgázzal való meghajtás”.

Az Audi-stratégiáját ismertetve kiemelte, a feladatuk technikailag leginnovatívabb, prémium minőségű termékeket előállítása, megfelelő időben, mennyiségben és áron. Arról, hogy a következő három-öt évben elképzelhetőnek tartja-e a győri gyár további nagyléptékű bővítését, annyit mondott, “alapvetően a növekedés mindig lehetséges”.

Hogy lesz-e újabb fázis, az két tényezőtől függ. Az egyik, hogy milyen mértékben fejlődhet az Audi és tulajdonosa, a Volkswagen-konszern a világpiacon, a másik, hogy mennyire tud helytállni a győri gyár a konszernen belül, az egyes termékek gyártásáért folyó versenyben. Így akár az is elképzelhető, hogy új feladatokat kap a gyár, akár az is, egyes folyamatokat máshová helyeznek át – mondta a gyárvezető.

“Globális helyzetben és versenyben vagyunk, az Audi minden földrészen terjeszkedik, és ahogy fejlődik a márka, világszerte épít új motorgyárakat a vállalat. Ma az is a feladatunk, hogy ezeknek az új gyártótelephelyeknek a beindulását elősegítsük azzal, hogy támogatjuk a termelés beindítását, például a szakember-háttér biztosításával” – említette meg Thomas Faustmann.

Kitért arra, hogy Győrben folyamatosan fejlesztenek, illetve továbbfejlesztenek erőforrásokat. A győri fejlesztőmérnökök munkájának eredménye a Volkswagen Amarok motorja, amelyet Argentínában gyártanak.

Pénteken tette közzé 2012-es termelési adatait a társaság. Ezek szerint minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi 2012-ben. Összesen 1 millió 915 ezer 567 motor készült Győrben, az egy évvel korábbi 1 millió 883 ezer 757 darab után. Autóból azonban az előző évi 39 ezer 518 darabnál kevesebb, 33 ezer 553 hagyta el a gyártósorokat. Az elmúlt év utolsó napján 8 ezer 663 embert foglalkoztatott a társaság, szemben az egy évvel korábbi, 7 ezer 322-vel.