Az Unilever megvette a Szavo márkát a cseh Bochmemietől

Az Unilever megvette a Szavo márkát a cseh Bochmemietől

Az Unilever megvette a Szavo márkát a cseh Bochmemietől, ez az akvizíció is segítheti az Unilevert célja elérésében, hogy 2020-ig világszerte megkétszerezze árbevételét.

Az Unilever MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Szavo márka megvásárlásával az Unilever tovább erősíti pozícióját a tisztítószerek piacán, és a tranzakcióval néhány további márka, így a Diffusil és a Biolit tulajdonjoga is az Unileverhez került.

A közleményben a cég idézi Gyenes Andrást, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatóját, aki kiemelte: az Unilever folyamatosan keresi a befektetési lehetőségeket márkái és piacai építése érdekében. “Ez egy értékes akvizíció számunkra, hiszen a márka jól ismert és kedvező piaci pozícióval bír” – mondta.

A cég az MTI kérdésére üzleti titokra hivatkozva nem közölte a Szavo márkáért fizetett vételárat, de kiemelte: folyamatosan keresik az akvizíciós lehetőségeket, hiszen növekedési stratégiájuk egyik fontos elemét képezik a márka- és vállalatfelvásárlások.
Közlésük szerint az Unilever Magyarországon és világszerte piacvezető a háztartási tisztítószerek piacán. Magyarországon az Unilever nyírbátori háztartás-vegyipari gyárában készül számos tisztítószer; ebből a gyárból az Unilever Magyarország Kft. egész Európát ellátja ezekkel a termékkel.     

Az Unilever emlékeztet arra, hogy Nyírbátorban tavaly zárult le egy 4 millió eurós beruházás, amely során építettek két új gyártósort és fejlesztették a gyári infrastruktúrát.
Az Unilever Magyarország Kft. 2012-ben 82 milliárd forintot meghaladó nettó árbevételt ért el, magasabbat a 80,15 milliárd forintos 2011-esnél. A cég adózott eredménye tavaly 1,11 milliárd forint volt, szemben a 2011-es 2,7 milliárddal. A cég közlése szerint az adózott eredmény csökkenése a forintárfolyam kedvezőtlen alakulásának, valamint a népegészségügyi termékadó kedvezőtlen hatásának tudható be.