Növelné utazási biztosítási díjbevételét a Vienna Life

Növelné utazási biztosítási díjbevételét a Vienna Life

logo

A teljes magyar utazási biztosítási piac tavaly 2,5 százalékkal,
10,39 milliárd forintra bővült a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adatai szerint. A Vienna Life tavalyi, 12,5 milliárd forintos teljes díjbevétele 2,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, és 1,5 százalékos piaci részaránynak felelt meg. Idén az első negyedévben a díjbevétel meghaladta a 3,5 milliárdot, a növekedés 17,6 százalékos a tavalyi azonos időszakhoz képest, a piaci részarány azonban változatlan maradt.

A biztosító az elmúlt hónapokban 60 ezer tavalyi utasbiztosítási szerződés adatait elemezte, amelyekből kiderült, hogy az ügyfelek számára a biztosítás díja, a szolgáltatási összegek – a felső limitek – nagysága és az online kötés lehetősége a három fő szempont. Az adatok szerint az ügyfelek 70 százaléka értékes műszaki cikket is biztosít, ha külföldre utazik, ugyanakkor csupán 30 százalékuk biztosítja az autóját. 

A legtöbb ügyfél személyenként 3 ezer forintot szán a biztosításra, az egyhetes nyaralása idejére. A többség Ausztriába, Horvátországba és Olaszországba utazik, és átlagosan 4-7 napot tölt külföldön – áll a közleményben.

Horváth Péter, a Mabisz utasbiztosítási tagozatának elnöke az MTI-nek elmondta, hogy ezt a piacot – a 15 utasbiztosítást kínáló cég közül – az Európai Utazási Biztosító és a QBE Europe magyarországi fióktelepe vezeti, egyenként 2-2 milliárd forint feletti díjbevétellel.