Szavazzon, hogy tudjuk, mi a véleménye!

Jut ideje idén a nyaralásra?

Igen
Nem
Nem az idő miatt nem tudok nyaralni menni idén.

Közérdekű információk

Jó embereket találni nehéz

2016. augusztus 08. Sikeradó

Starschema


Laza szakmai társulásnak indult, mára több mint száz fős, amerikai ügyfelekkel foglalkozó Big Data- és üzleti intelligencia konzultáns vállalkozássá nőtte ki magát a magyar Starschema. Az Inc. magazinban az ötezer legdinamikusabban fejlődő európai vállalkozás közé beválasztott cég a bonyolult projektek mellett most újfajta kihívásokkal is szembesül. A megfelelő szakemberek toborzása és szervezetbe való integrálása az IT szektorban is sarkalatos probléma.

Toborzás - a kor nem számít, a személyiség a lényeg

A vállalkozás az utóbbi években jelentősen növelte dolgozói létszámát: 2006-ban négy fővel indultak el, öt év múlva, 2013-ban még csak nyolcan alkották a csapatot, majd nem egészen három éven belül több mint tízszeresére, száz főre duzzadt az alkalmazottak száma. A növekedés üteme idén új szintre lépett: a cég árbevétele év végére elérheti akár a kétmilliárd forintot is. A munkaerő kiválasztását a hazai piacon végzik, az alkalmazottak 95%-a továbbra is magyar. A legfiatalabb kolléga mindössze 17 éves, a legidősebb pedig 50 – a felvételnél nem a kor, hanem az adott feladatkörhöz legjobban illő személyiség számít. „Elsősorban olyan egyéniségeket keresünk akik mernek ötletelni, értékelik és alkotják a közösséget, tudnak azonosulni azzal, amit csinálnak, és a kellő alázat is megvan bennük. A csapathoz való tartozás igénye is fontos: az IT szektorban sokszor jelen lévő bezárkózó stílus itt nem arat sikert.” – mondta Adorján-Zsidek Kata, a Starschema HR-vezetője.

A megtartó erő - izgalmas projektek és versenyképes technológiák

A munkaerőt a versenyképes, új technológiák alkalmazásával és az egyenjogúság biztosításával igyekeznek megtartani, cserébe viszont elvárás az egyéni ötletek és a tudás egymás közötti feltétlen megosztása. „Nem mérjük percre pontosan embereink munkára fordított idejét, de a teljesítményt mindenkitől elvárjuk. Megadjuk a lehetőséget a fejlődésre, de ahhoz, hogy nálunk valaki hosszútávon is megtalálja számítását nyitottság, és a csapatmunka iránti tisztelet is feltétlenül szükséges.” – tette hozzá Adorján-Zsidek Kata.

A pénzt fiziológiai szükségletnek tekintik, a versenyképes fizetés az iparágon belüli hatalmas konkurenciaharc miatt az alap, amelyre a többi ösztönzőt építik. A menedzsment az elsődleges megtartó erőt a kihívást jelentő feladatokban látja. „Nem vagyunk bércentrikus cég. A menedzsment hisz a pénz erejében, de fontosabb szempont, hogy az emberek motiváló projekteken dolgozhassanak. Olyan munkákat vállalunk el, amellyel a cég és az egyén is fejlődhet. A megkereséseknél ezért a szakmai szempontok többet számítanak, mint a pénz.”- tette hozzá Adorján-Zsidek Kata.

Nem menedzserek, technológiai vezetők

A vállalaton belül kialakult vezetési rendszert nagyban meghatározza, hogy a Starschema önmagára elsősorban technológiai cégként tekint. A tulajdonosok is informatikusok, így nem pusztán üzleti alapon döntenek, hanem tudják, a kollégáik részére melyek lehetnek izgalmas, kihívást jelentő projektek, és szeretik maguknak kitaposni az utat az új technológiák alkalmazásával. „Gyakran előfordul, hogy szűk határidővel, lehetetlennek tűnő feladatokat vállal el a vezetőség, amit végül sikeresen oldanak meg - ezért is szükségesek olyan emberek a csapatba, akik nem várják, hanem megcsinálják a csodát. A Starschema pedig megadja a szabadságot arra, hogy meg is valósíthassák elképzeléseiket.” – összegez Adorján-Zsidek Kata.

A speciális technológiák, rendszerek alkalmazása miatt a gyakorlatban a szakmai vezetés érvényesül, egy kívülről érkező menedzsert a kollégák ezért nem fogadnának el. A vezetés fő szempontja az egyenjogúság mellett a transzparencia: a kéthavonta megtartott „All Staff” találkozók alkalmával a vállalat összes alkalmazottja előtt beszámolnak az aktuális üzleti eredményekről.

Akár az amerikai álom is beteljesülhet

A Szilícium Völgyről álmodozni egy magyar informatikusnak elsőre merész ötletnek tűnhet, a cég viszont jelenleg is közvetlenül dolgozik Fortune 500-as kategóriába tartozó amerikai ügyfeleknek. Nemcsak a tulajdonosoknak, az alkalmazottaknak is lehetőségük van akár évente többször is amerikai üzleti találkozón részt venni, ahol vezető beosztásban lévő külföldi szakemberekkel találkoznak, és felelős kérdésekben tárgyalhatnak. A cég jövőképe is a tengerentúlra mutat: a Starschema idén nyitotta meg floridai irodáját, melyet magyar és amerikai szakemberekkel szeretnének megtölteni.


0
E-mail cím:


Jelszó: